13. jul, 2021

Försenad..

Givetvis har det 3:e kvartalet pågått ett antal dagar och jag har helt missat detta, lite försenad alltså..

De senaste bloggarna skulle ju legat där under men men, nu kommer följande ligga där under ända fram till september ut😉

Hur mår ni alla?

Vi mår fint och jobbar och står i.

Karl påbörjade sin semester i går och då kickade han igång sin 4-veckors period på AÖS!

Det kan väl tyckas lite märkligt att vi båda jobbar på vår semester men någonstans kommer det att mynna ut i någonting positivt🤩

Ute är ju där man vill vara om än med styrda uppgifter, det funkar fint och tillvaron rullar på.

05 ringer klockan, då är det frukost och när darlingen åkt pysslar jag med lite av varje här hemma- idag blogg och matlagning, ska bjuda mina arbetskamrater på lunch idag nämligen😋

Helgen har varit avkopplande med stundtals fantastisk utsikt.

Jag var ledig i lördags och tanken var att vi skulle komma iväg tidigt men trötta som små bebisar tog vi en för oss rejäl sovmorgon.

Vi lämnade av Signe hos Oskar i Fagersanna och åkte sedan till Gränna.

Båten över till Visingsö där vi åt lunch och kikade på borgruinen.

JULA har köpt upp Gylle uttern och håller på med diverse justeringar så inne i själva hotellet kan man inte bo förrän det är klart i början av november så alla nattgäster hade sitt logi i anexen runt om.

När vi bytt om inför kvällen middag och var på väg ut mötte vi ett annat par, mannen sa hej men nej, har du också så bra smak 🤪 det visade sig att han också köpt likadan skjorta och skulle ha den på middagen så vi skrattade gott om detta. Vi avslutade kvällen tillsammans med dem- mycket trevligt folk.

Middagen var bra, utsikten amazing- njutbart alltihop😀

Efter en god nattsömn åkte vi in till Gränna igen och besökte bland annat Pelle P mm, hittade ett snyggt linne, en klänning och..😙

Vi tog den långa vägen hem och stannade till på Café Kleven med en fantastisk utsikt, hade kunnat stanna just där väldigt länge kände jag.

Vi åt lunch i vackra Vadstena.

Signe blev glad när vi hämtade henne, hon hade haft det bra och var ju bortskämd som vanligt hehe, badat i Brevik bland annat.

Packade upp, tvättade, vattnade mm vid hemkost och tidig i säng.

Arbetsdagen igår var bra om än för varm under eftermiddagen visade det 30 grader och asfalten genererar värme, ja ni fattar nog😲

Kurser för grönt kort under dagen i Skultorp.

Idag är det kvällskurser efter ordinarie arbetstid.

Nu ska jag ner till köket och laga Carbonara till vännerna på Risängen.

Ni får alla ha en härlig dag och jag återkommer snart igen.