Lördag 8/9

8. sep, 2018

För 34 år sedan jobbade jag och Patrik uppe på Kinnekullegården vilken då ägdes av hans far, det är ju väldigt längesdan och på sikt kan vi komma att bli arbetskamrater igen😀

Nyligen hemkommen ifrån Lidköping där min vistelse avslutades hemma hos Karin med kaffe och bärhjälp och innan dess middag på trevliga Terrassen vid älven.

I morse hade allt gärna legat kvar men, det var bara att stiga upp 🤪

Då havremjölken var slut blev det vare sig gröt eller shake för mig utan två ägg och en kopp kaffe. De små blev inte lidande av det inte..

En dusch, bädda och småplock, en skön promenad och det var roligt att se maskar långa som små ormar, det var längesedan, det har ju regnat en del så de vågar sig upp/fram.

Det blåste och jag älskar när det blåser sådär lite lagom, jag älskar även höststormar, allt har sin tjusning.

När jag var tillbaka packade jag datorn i min Zinzinoväska och det blev dags att stänga dörren och bege sig.

Väl på jobbet fyllde jag korgen med de äpplen jag tagit med mig, dammsög i provhytterna, kollade mailen och låste upp dörren 10:00

Det blev en härlig förmiddag och jag hann inte sätta på något kaffe till det att Therese skulle börja sitt pass.

En lucka för kaffe🤩till slut.

Det är en sådan härlig feeling i butiken nu sedan vi fixade om det, en mer öppen planlösning.

Mitt pass slutade 14 idag och jag åkte till Solbacken där solen lyste.

Mor och far satt och fikade och var på gott humör.

Jag bytte sängkläder och städade undan, vi pratade husbil- drömmar måste man ju ha🤪

Efter Solbacken blev det Lidköping som var nästa stopp och jag möttte patrik på Terrassen.

Än mer lustigt var det att en annan arbetskamrat sedan tiden när jag jobbade på Hotell Billingen som idag är Scandic ( 1987) stog bakom disken där, han hade bara varit där en vecka och restaurangen var i ny regi.

Efter middagen åkte vi hem till Patrik och jag lekte - Här är ditt kylskåp🙃vi "rensade upp lite" där i..

Han samlar på bioaffischer från 40 talet och orginal med stora skådespelare från den tidsepoken.

Efter det besöket åkte jag tilll Karin som stog utanför och väntade på mig med Smulan, vi gick upp och drack kaffe och pratade bort en stund, jag hjälpte henne att bära ner resterna av en Tv-bänk i glas som gått sönder under veckan.

Det började skymma och jag styrde kosan mot mitt hem, det var nästan mörkt när jag parkerade på grusgården.

Magnus var hemma och såg på film, de små svansviftande flickorna kom nerrusande och ville ha uppmärksamhet 💋

Inte mycket tid kvar av detta dygn, ett litet glas rött och en blogg innan läggdags, i morgon flaggdag/valdag och jag ska på massage.

Eftermiddagen kommer bestå av arbete i trädgården samt massagekunder.

Hoppas ni haft en fin lördag, det har jag och önskar er nu en fortsatt skön kväll/kram😘