Fredag 7/10

7. okt, 2016

Påväg mot Dublin och sista dygnet på vår semester. Växlande molnighet, 12+ och det blir nog 17-18+ under dagen. Kändes i morse som om vår resväska krympt🤪men Magnus har nästan lovat att allt kommer få plats. Har köpt ett fårskinn och det lär ju ta lite plats. Om inte får jag rulla ihop det och tala om för flygvärdinnorna att jag måste ha mitt fårskinn när jag flyger😙Har läst om lite tokigheter som har accepterats av sådana skäl..

Gårdagen var åter en dag där vi tog det piano och efter frukosten begav vi oss ut mot kustremsan igen och körde småvägarna ut på landsbygden. Vi åt lunch i en liten by där torget var det minsta jag sett och där stog ett piano som sett sina bästa dagar. Det kändes lite sorgligt, det lilla pianot var nästintill obrukbart.

Vi var tillbaka sen eftermiddag på hotellet, vilade nån timma. Vi hade ätit en lättare lunch för att äta middag på kvällen. En taxi tog oss ner till city och vi hittade en trevlig liten restaurang. När vi var klara gick vi runt hörnet till den puben vi var i går och vi blev glada för utanför mötte vi en utav de två killaarna som spelade kvällen innan och han hejade glatt. De spelade även i gårkväll och avslutade med en sång tillängnat svenskarna, alltså oss😀Vi pratade lite med dem under kvällen och de har alltså intresse av att komma till Sverige och spela, jag och min älskling har redan en bra idé inför detta.Vi har ju lite kontakter med mycket hög kvalitet i vår närhet och tänkte att det går att sy i hop en Irländsk afton för Skövdeborna. Fortsättning följer.

Finalen i kväll blir på Grand Hotel i Dublin, lite lyx och flärd har vi gjort oss förtjänta av. Vi har verkligen varit flitiga dessa veckor och banne mig inte blivit förslappade. En myckt trivsam semster med gott inslag av hög mysfaktor med våra vänner från Bohuslän. Samtidigt känner vi att det ska bli gott att komma hem och ta tag i vardagen igen.

Magnus börjar nytt jobb direkt nu på måndag och jag är sjukskriven några dagar till och börjar jobba på lördag 15/10. Det ser jag fram till.

Nu mina vänner ska jag plockka upp kartan och se vilka små byar vi vill åka igen på vår väg tillbaka till Dublin. En fkapaus står närmast på schemat.

Må så gott så hörs vi snart igen.