Söndag 2/10

3. okt, 2016

GODMORGON världen! I dag har det varit sovmorgon. Vaknade 5.54 av aktivitet ute på gatan nedanför vårt fönster men lyckades till slut somna om. Ett trevligt hotell men sängen för hård och kuddarna kompakta. Vi hade en mycket trevlig kväll i går, betygs mässigt den bästa på alla plan. Ove och Magnus bokade bord på en restaurang strax i närheten, vi åt gott och vinet var förträffligt och allt var helt perfekt. När vi lämnade stället såg det faktiskt ut som vi haft ett riktigt fyllekalas, 😙så blir det när alla glas står kvar. Vi skojade lite om notan hur vi skulle betala och kontentan av det blev att en flicka ur personalen drog fram ett piano och spelade och sjäng en låt för oss. Vi kände oss uppskattade.

I går efter en full Irish frukost lämnade vi den rara byn och tog oss ut på Wild Atlantic way igen och jag satt hänförd och glodde runt så jag nästan fick ont i nacken. Så fantastiskt vackert. Återigen vill ni se mer av gårdagens tjusning gå då in på min FB-profil där allt ligger.

Så underbara vidder, berg och ulliga gulliga får som ligger så nära vägen och ibland PÅ. Lite skygga när man stannar såklart. Connemara nationalpark åkte vi upp och kikade lite på därefter stannade vi till och fikade GOfika i en microby vid namn Lenaaun. Jag köpte ett fårskinn otroligt billigt med mycket hög kvalitet. Jag frågade lite om alla dessa får och fick en utförlig förklaring om skinnen mm. Vackrare utsikt vid hade från vårt fikabord får man leta efter🤩

Tullamore blev nästa destination, vi åt lunch i den förort där ett nerlagt destilleri låg, Ove och Magnus bestämde under luchen att inte gå guideturen där utan på det stället som låg inne i staden. Magnus kunde på så vis smaka Whiskey med gott samvete.

Vi tog oss in till vårt hotell, gubbsen gick på Whiskeyrunda och jag och Rita hittade ett öppet köpcentra. En grön manchesterkjol och en fin tunn tröja till det var visst med mig till rummet😀Det blev ett par timmars vila på rummet innan vi strålade samman i vårt för lite "mingel" därefter gick vi till restaurangen och hade en toppenkväll.

Nöjda och glada var vi i säng innan midnatt, just det ja, en sängfösare blev det visst och tur det för jag somnade snabbt och hann inte tänka på komforten förrän 6 timmar senare..

Men nu är man på topp igen, bara min hand som inte är bra.🤔

Nu blir det frukost och en runda i city. Jag och Rita såg att det fanns en mängd intressanta butiker som vi vill kika i innan vi styr kosan mot Dublin igen. Ove och Rita åker tillbaka till Sverige i morgon och jag och Magnus ska kika på vad vi vill göra våra dagar vi har kvar här.

Hoppas ni har det bra hemma och att dagen börjat bra.