Fredag 30/9

1. okt, 2016

Min hand värker🤨ringde läkare och blev rådd att ta av gipset vilket jag nu gjort. Den känslan jag hade innan är borta och visst både vet jag och förstår att det kommer att kännas ett bra att efteråt innan handen är upptränad mm. Vissa vinklar hugger det till och gör jätteont😠Har fått tid hos arbetsterapeut 10/10, det blir återbesök till läkare också. Klart man funderar vidare, men jag försöker låta bli att jaga upp mig. Optimisten talar och säger att detta är snart bra.

Vi har det bra här på ön. Vårt "schema" är upp tidigt, frukost så brukar vi ge oss i väg runt 9-10. I går var vi ute och åt lite senare än vanligt och väntade återigen på bupmusik som dröjde så det blev att vi gick tillbaka till vår mysiga hotellrum och tog en sängfösare och lade oss.

I går lämnade vi Limerick efter frukost och åkte fina kuperade vägar till en pittoresk liten by /stad som heter Adare.Vi hamnade på turistbyrån och Rita hittade en halsduk i ull och jag en väska. Made in Irland och räta färger. Finns mycket prisvärt i ull/stickat här. Hög kvalitet och låga priser som vi ser det.I denna lilla by fikade vi i ett utav de äldsta husen med halmtak, så charmiga, en god fika med mumsiga muffins😀

Så bar det av vidare till en mycket vacker plats, cliffs of Moher. Hade vi velat gick det ett promenadstråk minst en halvmil längs med dessa klippor men det blåste så där uppe så vi valde att gå den sedvanliga rutten. Fantastisk utsikt över Atlanten. Åt ena hållet där det inte var uppbygda staket fanns en skylt innan den passagen- Do YOU need anyone to talk to, please call...Sorgligt

När vi var nöjda fortsatte färden genom bergen om än mer slingrande och stundom var vägarna rent dåliga. Magnus ska ha all heder att han kör här och gör det oklanderligt. Vårt mål blev Ennistimon där vi åt en god lunch på ett lite mer inhemsk restaurang. Jättegott. Stället låg intill en brusande fors, vackert. Vi fortsatte mätta och nöjda till Galeway som blev vårt slutdestination. Ove bokade ett mysigt hotell, vi slappade en liten stund och tog därefter en taxi ner till city. Hittade en den pub som Ove hittat under dagen som skulle ha bra isk, det hade de. Vi åt sjötunga, slurp🤪

En pub med livemusik blev vårt nästa mål och det var mer än högljutt och fullt. En dryg timma "stog vi ut" och musikerna sog vi inte till så det blev taxi hem till vårt rum igen.

En härlig intensiv dag och idag är det strax frukost igen och nya vägar som kommer att ta oss längre ut på kustremsan,

Hoppas ni har det bra hemmavis, hörde att det varit höststormar, mysigt😙

Puss och kram till alla cybervänner, hörs vidare💋