Söndag 21/8

22. aug, 2016

En dag som större delen varit ok och senare delen av dagen riktigt toppen😀

Vaknade halv 7 i morse, somnade om till 8.20, jipppiee. Sovmorgon var nog riktigt längesedan. men jag var trött efter gårdagens klump inombords.I dag kom det till mig varför jag hade denna klump, jag visste inte varför i går men idag förstog jag att vad det berodde på. Skönt när man får visshet i sådana känslor. Lite obehag som har legat och skavt😥Jag gick upp och åt faktiskt frukost ute, det hade blivit riktigt skönt ute, skrev ju i går att vi höll oss inne nu mer, men men, man får ta alla tillfällen i akt. I dag var det tre små individer som ville vara med på mattan och inte var det enkelt inte att få till allt när de klev runt och skulle gosa🤪jag ringde far där läget var oförändrat, det händer ju inte så mycket under helg. Hoppas på klarhet i något under morgondagen. Jag tog en skön morgonpromenad med de små  därefter bar det i väg till vackra Hjo och hem och Hobby. Hela parkeringen var full med husbilar från alla världens hörn. Mitt mission var nya köksgardiner. Fönsterpust kommer på tisdag och ska ha klart ombyte till fönstren tills dess. Högt till tak men 250 blir för långa, 230 är perfekt längd och i kassan kom jag på att jag behövde fållband.

Hem, packade upp och då kom min man hem. Det var ett förlösande ögonblick, jag drog en suck av lättnad. Det har varit helt ok att vara ensam men jag har ju inte mått helt 100 så det förstärks ju när man blir ensam med sina grubblerier. Han är ju oerhört snygg i de gröna kläderna må jag säga💋Vi pratade lite om helgen och han hade massor att berätta och att packa upp, ett helt flyttlass. Vi röjde ur en garderob för ändamålet.

Till Heidi med Wera därefter till mor. Hon mådde rätt bra och det var skönt att se. Klart man tänker mycket på om hon känner sig ensam men det verkar fungera rätt bra vilket glädjer mig.

Min syster var där och ops, lite städsupport härligt. Vi fikade, Magnus städade ur fars ena bil som vi körde till vinterförvaring. Heidi hade hämtat upp flisan som kommit med ett tåg under eftermiddagen och nu hämtade vi henne. SÅ mycket har jag längat till den här dagen, dan innan skolan. Nu känns allt toppen🤩

Vi handlade på Kvantum, hem och jag fixade till kycklingsallad. Så bra det är att ha lite rester i kylen. Bara och sno ihop. Här är ditt kylskåp, den serien skulle jag kunna presenterat. jag och Elise färgade håret, pratat om skolan, kollat bussar hit ut mm. Roddat med cykel, det behövs en till henne de dagar bussarna inte passar. Mycket att tänka på och hon får ju schema i morgon så vi kan planera hur veckorna ska komma att se ut.

Nu är det dax att runda av denna dagen som har blivit läggdax. Mår mycket bättre nu när min familj kommit hem. Jag är ju en hönsmamma och tycker väl inte om att vara utan de mina. Nu är ordningen återställd och mer än någonsin på flera år. Flisan är tillbaka hemma hos mig och ingenting i världen betyder mer för mig just nu❤

Hoppas ni haft en bra helg, i morgon är det skolstart för många och vi föräldrar får masa oss upp lite tidigare än vanligt, men DET är det värt.

Godnatt och sov gott mina vänner, i natt sover jag som en prinsessa igen.